torsdag 24 mars 2016

Glad Påsk

Hej och vi önskar en riktigt Glad Påsk

Vi har varit och pimpelfiskat 2 helger och fått fina abborrar så vi fått äta. Stekt abborre med potatismos och stuvad spenat, vov vad gott det är.
Vi fick några små abborrar också, men de släppte vi tillbaks med hälsning att hämta de större. Det tar inte så många år, så är de små dugliga matfiskar. Ser tråkigt ut när folk varit ute och fiskat och bara lägger fiskarna som är små runt pimpelhålet, lite synd. Korpen,  kråkorna och räven blir säkert glad om de hinner ta innan de snöar över.
Något som gör mig alldeles ilsken är de som kör skoter, och endast går in för att köra sönder skoterspåret. De kör tvärs över och gör stora hål eller gasar ryckvis så det blir som att åka på en tvättbräda. Jag är förmodligen för gammal för att förstå mig på det roliga med att göra så. Varför kan vi inte tänka lite att alla ska kunna vara där.


Det var dåligt väder så jag tog inte kameran med mig ut, fick fota de största innan de rensades.
Det är härligt när de här större abborrarna suger i. Det kan vara helt tyst länge och så plötsligt är de där.
Detta var på lördagen

Lika grått väder idag, söndag, men skönt ändå ute.
Fiskarna var inte lika huggvilliga idag men det var helt ok ändå.












Så här fint väder och bra före på isen är ett önsketänkande, men oj så härligt.
Ser ni tallen som lutar, den har lutat så nu i över 20 år, jag har trott att den skulle ha tippat för länge sedan, den lutar lite mer men än står den pall.






Nu gör vi ett nytt försök i påskhelgen, det får bli vilket väder det vill, mitt önskemål är bara att det inte blåser, för då är det alltid så kallt om händerna. Det ser ut som vi skulle få lite sol både söndag och måndag.

Än en gång

En Riktigt Glad och Trevlig Påsk

Bästa fiskehälsningar
Benny & Margareta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar